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[PVE] Rebalance na Elesis


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Elesis

Rebalanceamento da Elesis

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Avisos

O balanceamento da personagem foi construído em base à uma nova metodologia que irá considerar como cada habilidade funciona, além de também considerar todas mecânicas, técnicas e jogabilidade da personagem. Devido à isso, todas as habilidades, técnicas e mecânicas foram revisadas e reajustadas ao novo padrão de balanceamento.

separador.png

Bloqueio 

Ofensividade e dinâmica

Agora, com o Bloqueio, cada classe da Elesis consegue dar início a algum movimento de combo durante sua execução - exceto pela primeira classe, que não tivemos certeza, [NEW] e também foi removido o impedimento de utilização de habilidade durante sua execução. Atualmente, a Cavaleira consegue utilizar o Z + Cima durante o bloqueio - e possui toda sorte de movimentos e interações avançadas através disso. Já a Gladiadora consegue, nos frames finais, iniciar um combo com o segundo golpe apertando Z, e a Justiceira consegue utilizar o passo falso ao apertar para trás durante a execução do movimento.

Defesa

O movimento de Bloqueio da Elesis, que não carecia de nenhuma função defensiva, teve esse aspecto revisado.

Agora a Elesis contra-ataca inimigos que atingem ela enquanto na instância de “bloqueio” com um chute que os afasta e derruba, causando dois hits. Além disso, o bloqueio agora concede super-armadura e dá 42% de defesa (apenas durante sua execução).

Último Sacrifício

Agora, o último sacrifício concede à Elesis uma defesa constante contra projéteis mágicos. A defesa é mais consistente de frente para os projéteis lançados, sendo menos eficiente pelas costas. A técnica aumenta seu ataque em +10% +15% com 10s 15s de duração, CD de 30s.

  •  [NEW] Combos e habilidades em geral: Dano ajustado de acordo com as novas normas de balanceamento.

KnightIcon.png Espadachim

Revisão geral de movimentos complementares dos combos, que vão desde a framedata dos movimentos até a propriedade de dano deles - foram contemplados com essas mudanças o ataque na corrida nível 1 e 2, além da implementação de novas possibilidades com outros movimentos. Por exemplo, agora é possível utilizar o corte Corte Evasivo após uma sorte maior de recursos da personagem;

[Experimental] As habilidades Moinho de Vento e o Estocada Longa receberam uma revisão geral de framedata, hitbox e funcionalidade. Enquanto o Moinho de Vento (CD 3s) só foi aperfeiçoado mas teve seu estado original preservado, o Estocada Longa (CD 6s) agora possui um efeito especial ao atravessar inimigos atingidos, causando alguns danos que paralisam o inimigo por um breve momento. 

Revisão geral das habilidades de cash da personagem - efeitos sonoros, correção da hitbox e das interações de dano com relação a eles;

O ataque no pulo padrão teve sua animação editada para permitir um alcance para baixo um pouco maior e a framedata foi editada de acordo com isso. Além do mais, o movimento não deixa mais os inimigos atingidos de pé;

O ataque nível 2 no pulo foi contemplado com uma animação inteiramente nova e nova funcionalidade. Atualmente, faz o inimigo atingido ricochetear no chão;

[NEW] Corrigido um problema em que o último golpe do ataque aéreo no combo não recuperava MP apropriadamente.

  • Giro Luminoso: Dano ajustado em ambos níveis.
  • Golpe Brutal: Dano ajustado em ambos níveis.
  • Onda Flamejante: Dano ajustado em ambos níveis.
  • Golpe Vertical (CASH): Dano ajustado.
  • Arco Fatal: Dano ajustado em ambos níveis e é possível cancelar a corrida no nível 2 apertando ↑.
  • Espada Flamejante: Dano ajustado em todos níveis.
  • Crítico X: Dano ajustado em todos níveis.
  • Fúria Selvagem (CASH): Dano ajustado.
  • Vento Cortante (CASH): Dano ajustado.
  • Corte em Cruz: Dano ajustado.
  • Caminho da Espada: Dano ajustado e agora irá gerar MP nos combos. [NEW] Corrigido problema que a habilidade não estava escalando apropriadamente com os atributos da personagem.

SpearmanIcon.png Cavaleira

O ataque na corrida sofreu uma revisão geral na framedata e teve sua hitbox refeita em outro sistema e corrigida;

Melhorias gerais nos combos, possibilitação da utilização do movimento “estocada rápida” (z + cima) após o uso do block;

Alguns ajustes de danos, melhoras de framedata e derivados;

Aprimoramento do ataque após ser derrubado;

Alguns steps a mais agora são possíveis após o block com o z + cima.

  • Perfurar: Dano ajustado.
  • Golpe Vertical (CASH): Dano ajustado.
  • Lança Giratória: Dano ajustado.
  • Lança de Fogo: Dano ajustado. [NEW] Corrigido problema onde a habilidade dava menos hits para a esquerda.
  • Dardo das Valquírias: Dano ajustado, CD foi aumentado de 45s para 70s. 

Sword_MasterIcon.png Gladiadora

Melhorias gerais nos combos da personagem - revisão geral na framedata e correção nas hitboxes;

Melhoria do ataque após ser derrubado;

[NEW] Agora todas habilidades da Gladiadora exceto Impacto irão aplicar o efeito de burn. O efeito é separado por 3 tipos de categorias: MP2, MP3, e MP4 caso sejam usados os 3 diferentes tipos, eles irão stackar de forma gradual.

  • Impacto: Dano ajustado.
  • Onda de Chamas: Dano ajustado.
  • Fúria do Dragão: Dano ajustado. O efeito visual da habilidade foi melhorado.
  • Espada da Punição: Dano ajustado.

SaviorIcon.png Justiceira

Foi melhorada a interação com o mergulho aéreo (cima + baixo + z);

O ataque após ser derrubado foi significativamente melhorado.

  • Corte Duplo: Dano ajustado.
  • Círculo da Morte: Dano ajustado. A habilidade recebeu ajustes visuais, de framedata e mecânica e agora atinge repetidas vezes o inimigo com o círculo de fogo que ela lança, além de prendê-lo melhor. [NEW] VFX adaptado para não possuir deformidades visuais com a execução sem delay da habilidade.
  • Impacto Gêmeos: Dano ajustado. É possível controlar a direção de ataque da habilidade desde os frames iniciais agora, ao contrário de antes, onde isto só era possível nos momentos finais. Animação editada para que Elesis não se mova para frente durante a execução da habilidade, melhorando sua precisão.
  • Impacto Espiral: Dano ajustado. [NEW] Agora, o tornado permanece se movendo à frente da Elesis e puxa e mantém inimigos atingidos no seu centro. Além disso, a animação foi modificada para a invocação do tornado ser mais rápida e o VFX foi alterado de acordo com isso.
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  • 2 months later...
Fairfield    325

Elesis

Elesis’ Rebalance

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Notice

The character’s balance was built based on a new methodology that will consider how each skill works, as well as considering all mechanics, techniques and gameplay of the character. Due to this, all skills, techniques and mechanics have been revised and readjusted to the new balance standard.

separador.png

Block

Offensive and dynamic

Now, with Block, each job of Elesis is able to initiate some combo move during its execution - except for the first job, which we weren’t sure about, [NEW] and the impediment to using skill during its execution has also been removed. Currently, the Knight can use Z + Up while blocking - and has all sorts of advanced moves and interactions through it. Sword Master can, in the final frames, start a combo with the second hit by pressing Z, and Savior can use the backward step by pressing back during the execution of the move.

Defense

Elesis’ Blocking move, which did not lack any defensive function, had this aspect revised.

Elesis now counters enemies that hit her while in the “block” instance with a kick that knocks them away and knocks them down, dealing two hits. Additionally, blocking now grants super armor and gives 42% defense (during its cast only).

Ultimate Sacrifice

The ultimate sacrifice now grants Elesis a constant defense against magical projectiles. Defense is more consistent in front of thrown projectiles, being less efficient from the back. Technique increases your attack by +10% +15% with 10s 15s duration, 30s CD.

  •  [NEW] Combos and skills in general: Damage adjusted according to the new balance rules.

KnightIcon.png Knight

General review of complementary moves of combos, ranging from the framedata of the moves to their damage property - these changes included the run attack level 1 and 2, in addition to the implementation of new possibilities with other moves. For example, it is now possible to use the Evasive Slice after a greater luck of character resources;

[Experimental] The techniques Windmill Slash and Dash Thrust received an overall framedata, hitbox, and functionality overhaul. While the Windmill Slash (3s CD) has only been upgraded but has had its original state preserved, the Dash Thrust (6s CD) now has a special effect when it passes through enemies hit, dealing some damage that paralyzes the enemy for a brief moment.

General overhaul of character cash skills - sound effects, hitbox fix and damage interactions with them;

The default jump attack has had its animation edited to allow for a bit more downward range and the framedata has been edited accordingly. Additionally, the move no longer leaves enemies hit on their feet;

The jump attack level 2 has been given an entirely new animation and new functionality. Currently, it causes the enemy hit to bounce off the ground;

[NEW] Fixed an issue where the last hit of the jump attack in the combo would not recover MP properly.

  • Winding Flash: Adjusted damage at both levels.
  • Cruel Cleave: Adjusted damage at both levels.
  • Cross Slash: Adjusted damage at both levels.
  • Leap Attack (CASH): Adjusted damage at both levels.
  • Round Stream: Adjusted damage at both levels and it is possible to cancel the race at level 2 by pressing ↑.
  • Sword Fire: Adjusted damage at all levels.
  • Critical X: Adjusted damage at all levels.
  • Magnum Break (CASH): Adjusted damage.
  • Storm Blade (CASH): Adjusted damage.
  • End of Heart: Adjusted damage.
  • Bravery: Adjusted damage and will now generate MP in combos. [NEW] Fixed issue where skill was not scaling properly with character attributes.

SpearmanIcon.png Spearman

The running attack was overhauled in the framedata and had its hitbox redone on another system and fixed;

General improvements in combos, enabling the use of the “quick lunge” movement (z + up) after using block;

Some damage fixes, framedata improvements and derivatives;

Improved attack after being knocked down;

A few more steps are now possible after blocking with z + up.

  • Force Strike: Adjusted damage.
  • Leap Attack (CASH): Adjusted damage.
  • Compact Slash: Adjusted damage.
  • Fire Lance: Adjusted damage. [NEW] Fixed issue where skill dealt less hits to the left.
  • Spirit Lance: Adjusted damage, CD increased from 45s to 70s.

Sword_MasterIcon.png Sword Master

General improvements to character combos - general framedata overhaul and hitbox correction;

Improved attack after being knocked down;

[NEW] All Sword Mater skills except Power Break will now apply the burn effect. The effect is separated by 3 types of categories: MP2, MP3, and MP4 if you use the 3 different types, they will stack gradually.

  • Power Break: Adjusted damage.
  • Blade Beam: Adjusted damage.
  • Dragon Dive: Adjusted damage. The visual effect of the skill has been improved.
  • Chaotic Judgment: Adjusted damage.

SaviorIcon.png Savior

Improved interaction with aerial diving (up + down + z);

Attack after being knocked down has been significantly improved.

  • Round Crash: Adjusted damage.
  • Fated Circle: Adjusted damage. The skill has received visual, framedata, and mechanical tweaks and now repeatedly hits the enemy with the circle of fire it casts, as well as holding them better. [NEW] VFX adapted to have no visual deformities with the skill without delay.
  • Chaos Savior: Adjusted damage. It’s possible to control the skill’s attack direction from the early frames now, unlike before where this was only possible in the final moments.
  • Annihilate: Adjusted damage. [NEW] The tornado now remains moving ahead of Elesis and pulls and holds enemies hit at its center. Also, the animation has been modified to make summoning the tornado faster and the VFX has been changed accordingly.
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keithlam    12

Elesis

愛利西思平衡

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公告

這個角色的平衡是基於新方法而製成的 ,將考慮每個技能的運作原理,以及考慮角色的所有機制、技巧和遊戲性。由於這個原因,所有的技能、特殊技能和機制都被修改並重新調整為新的平衡標準。

separador.png

魔法防禦

進攻性和可動性

現在起, 每個轉職在使用 防禦 時都能夠用一些連擊動作 - 除了一轉,我們不肯定 [NEW] 並且在過程中使用技能的限制也已被移除。 目前,聖劍士可以在魔法防禦期間使用 Z + ↑ - 並通過它進行各種進階動作和互動. 劍聖可以在魔法防禦的最後一幀時按Z可以從第二下連擊開始接下去,救世主則可以在期間按後退鍵來進行後退。

防禦性

小愛的防禦,她不缺任何防禦的功能,因此作出了修改。

小愛現在會在成功「防禦」後反擊擊中她的敵人,一腳踢開並擊倒他們,造成兩次打擊。此外,防禦現在給予 霸體 和 +42% 防禦(僅在防禦期間)。

霸體

現在讓小愛能夠持續防禦魔法投擲物。 對前方的防禦較為持續,後方的防禦較沒效率。 使用期間攻擊力提升 +10% +15% ,持續時間為 10s 15s,CD為 30s。

  •  [NEW] 連擊及技能的共通變動: 根據新的平衡規則改進和重新調整傷害

KnightIcon.png Knight

對連擊的額外動作的整體審視,從動作的幀數數據到它們的傷害屬性 - 這些變動包含Dash攻擊Lv1 和 Lv2,以及使出其他動作的新可能性。 例如,現在可以在角色可以更容易在使用不同動作期間使用迴避揮砍(Z + 後退);

[實驗性] 特殊技能 風車攻擊(Z + 前) 跟 衝刺(Z + 前) 在整體的幀數據、Hitbox和功能上都有大修。 While the Windmill Slash (3s CD) has only been upgraded but has had its original state preserved, the Dash Thrust (6s CD) now has a special effect when it passes through enemies hit, dealing some damage that paralyzes the enemy for a brief moment.

General overhaul of character cash skills - sound effects, hitbox fix and damage interactions with them;

The default jump attack has had its animation edited to allow for a bit more downward range and the framedata has been edited accordingly. Additionally, the move no longer leaves enemies hit on their feet;

The jump attack level 2 has been given an entirely new animation and new functionality. Currently, it causes the enemy hit to bounce off the ground;

[NEW] Fixed an issue where the last hit of the jump attack in the combo would not recover MP properly.

  • Winding Flash: Adjusted damage at both levels.
  • Cruel Cleave: Adjusted damage at both levels.
  • Cross Slash: Adjusted damage at both levels.
  • Leap Attack (CASH): Adjusted damage at both levels.
  • Round Stream: Adjusted damage at both levels and it is possible to cancel the race at level 2 by pressing ↑.
  • Sword Fire: Adjusted damage at all levels.
  • Critical X: Adjusted damage at all levels.
  • Magnum Break (CASH): Adjusted damage.
  • Storm Blade (CASH): Adjusted damage.
  • End of Heart: Adjusted damage.
  • Bravery: Adjusted damage and will now generate MP in combos. [NEW] Fixed issue where skill was not scaling properly with character attributes.

SpearmanIcon.png Spearman

The running attack was overhauled in the framedata and had its hitbox redone on another system and fixed;

General improvements in combos, enabling the use of the “quick lunge” movement (z + up) after using block;

Some damage fixes, framedata improvements and derivatives;

Improved attack after being knocked down;

A few more steps are now possible after blocking with z + up.

  • Force Strike: Adjusted damage.
  • Leap Attack (CASH): Adjusted damage.
  • Compact Slash: Adjusted damage.
  • Fire Lance Adjusted damage. [NEW] Fixed issue where skill dealt less hits to the left.
  • Spirit Lance: Adjusted damage, CD increased from 45s to 70s.

Sword_MasterIcon.png Sword Master

General improvements to character combos - general framedata overhaul and hitbox correction;

Improved attack after being knocked down;

[NEW] All Sword Mater skills except Impacto will now apply the burn effect. The effect is separated by 3 types of categories: MP2, MP3, and MP4 if you use the 3 different types, they will stack gradually.

  • Power Break: Adjusted damage.
  • Blade Beam: Adjusted damage.
  • Dragon Dive: Adjusted damage. The visual effect of the skill has been improved.
  • Chaotic Judgment: Adjusted damage.

SaviorIcon.png Savior

Improved interaction with aerial diving (up + down + z);

Attack after being knocked down has been significantly improved.

  • Round Crash: Adjusted damage.
  • Fated Circle: Adjusted damage. The skill has received visual, framedata, and mechanical tweaks and now repeatedly hits the enemy with the circle of fire it casts, as well as holding them better. [NEW] VFX adapted to have no visual deformities with the skill without delay.
  • Chaos Savior: Adjusted damage. It’s possible to control the skill’s attack direction from the early frames now, unlike before where this was only possible in the final moments.
  • Annihilate: Adjusted damage. [NEW] The tornado now remains moving ahead of Elesis and pulls and holds enemies hit at its center. Also, the animation has been modified to make summoning the tornado faster and the VFX has been changed accordingly.
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