Fairfield 330 Share Posted September 4, 2022 Confira abaixo todas alterações feitas no balanceamento do PvE ― tanto geral como em personagens no patch de Outubro. Avisos Importantes Nesse patch, demos uma atenção extra às poções e recursos produzidos com as Essências Vermelhas, já que elas agora também são utilizadas na Torre da Extinção pós-rework (que completa o atual conjunto endgame do servidor) e também buscando melhorar a experiência da raid “A Profecia”. Além disso, alguns personagens receberam atenção especial nesse patch buscando viabiliza-los mais para ambas as raids. Mudanças Gerais Personagens Híbridos: Foi reduzida moderadamente a recuperação de MP natural dos personagens (Lin, Azin, Holy, Edel) e também de seus combos em comparação ao último patch. Sangramentos, Burn: Agora todos os DoT serão divididos em 5 tipos diferentes (MP1, MP2, MP3, MP4, MP4 - 70s). Caso seja utilizado o mesmo tipo irão se refrescar o tempo do efeito, porém irão stackar caso sejam usado tipos diferentes. Poções do Infinito: Agora é apenas possível equipar no máximo 30 unidades de cada tipo de poção (HP/MP). Oração de Ernasis: CD aumentado de 5s pra 45s. Poção de Invicibilidade do Infinito: CD reduzido de 180s pra 85s. Benção de Lisnar: O efeito do item foi reduzido de +20% pra +10% de ataque (apenas na Torre da Extinção e Torre do Julgamento). Elesis Cavaleira Golpe Vertical (CASH): Corrigido um problema que fazia a habilidade recuperar MP. Lire A personagem recebeu diversos ajustes em suas habilidades, técnicas e mecânicas de acordo ao novo padrão de balanceamento. Elfa Veloz: O buff de invisibilidade foi aumentado de 5s pra 15s e CD reduzido de 45s pra 15s. Melhoria do Espírito: CD reduzido de 45s pra 15s. Mestra do Tiro Veloz: O buff de ataque foi aumentado de +5% pra +10% e duração e CD foram ambos reduzidos de 30s pra 15s. Arqueira Rajadas de Flechas: Dano ajustado em todos níveis. Tiro Veloz: Dano ajustado em ambos níveis. Flecha de Fogo: Dano ajustado, agora aplica Burn Tipo-1 e debuff de ataque Tipo-1 e irá também atravessar monstros em ambos níveis. Tiro Congelante: Dano ajustado e agora irá atravessar monstros. Tiro Tóxico: Dano ajustado e agora irá atravessar monstros. Proteção (CASH): Dano ajustado. Chuva de Flechas: Dano ajustado. Tiro Certeiro: Dano ajustado em ambos níveis. Tiro Élfico: Dano ajustado em ambos níveis. Buraco Negro: Dano ajustado e área do efeito de atração foi aumentada. Armadilha Élfica: Dano ajustado e duração no mapa aumentada pra 25s em todos níveis. Cada nível tem uma nova utilidade, nível 1: Aplica Poison, nível 2: Aplica Burn Tipo-2 e debuff de ataque Tipo-1 , nível 3: Aplica Cegueira. Tempestade de Flechas: Dano ajustado. Flecha Meteoro: Dano ajustado. Estrela Cadentes: Dano ajustado. Elite de Eryuell: Dano ajustado em ambos níveis. Ataque de Meteoritos: Dano ajustado. Dança Élfica: Dano ajustado. Caçadora Disparo Crescente: Dano ajustado. Naranta (CASH): Dano ajustado. Chute Perfurante: Dano ajustado. Flecha Perfurante: Dano ajustado. Assalto Surpresa: Dano ajustado. Guardiã Flecha de Luz: Dano ajustado. Ciclone: Dano ajustado e não possui mais delay. Ira Celestial: Dano ajustado. Tiro de Eryuell: Dano ajustado e CD aumentado de 45s pra 70s. Nova Disparo Élfico: Dano ajustado. Tempestade Sangenta: Dano ajustado e aplica sangramento Tipo-2. Disparo Acelerado: Dano ajustado. Portal do Disparo: Dano ajustado. Ryan Druida Ressuscitar: Agora a habilidade irá também funcionar em si mesmo em ambos níveis, porém a duração será reduzida: 10s no nível 1, e 20s no nível 2. Mari Tecnomaga Raio Laser: Corrigido um problema que o dano estava abaixo do normal em ambos níveis. Canhão Nuclear: Corrigido um problema que o dano estava abaixo do normal. Dio Drakar Choque Maligno: Duração no mapa aumentada pra 25s. Lupus Varredura Crescente: Agora irá aplicar sangramento Tipo-2. Tornado Sangrento: Agora irá aplicar sangramento Tipo-3. Eliminar: Agora irá aplicar sangramento Tipo-3. Azin O personagem recebeu diversos ajustes em suas habilidades, técnicas e mecânicas de acordo ao novo padrão de balanceamento. Chute Martelo: Dano ajustado em ambas versões - versão clássica e com JF. Inversor de Correntezas: Dano ajustado em ambas versões - versão clássica e com JF. Investida do Infinito: Dano ajustado em ambas versões - versão clássica e com JF. Golpe Fatal: Dano ajustado em ambas versões - versão clássica e com JF. Tempestade Caótica: Dano ajustado. Chute Meteoro: Dano ajustado. Divisor de Rios: Dano ajustado. Desejo de Ferro: Duração e CD através do comando C → ambos aumentados pra 15s. Técnica Secreta do Gelo: Dano ajustado. Investida da Tempestade: Dano ajustado. Passiva de Rec. de MP Passiva: Foi aumentada de 3% pra 5% no nível 1, e 9% pra 10% no nível 2. Holy A personagem recebeu diversos ajustes em suas habilidades, técnicas e mecânicas de acordo ao novo padrão de balanceamento. Golpe Poderoso: Dano ajustado. Punição: Dano ajustado. Oráculo: Dano e DoT mágico ajustados. Martelo Explosivo: Dano ajustado. Nemesis: Dano ajustado, e reduzido o número de instâncias (3→2) para compensar o ajuste de dano e não ficará com um dano anormal em hordas grandes de monstros. O DoT mágico permanece o mesmo depois do ajuste, a principal diferença é que o desempenho contra mobs únicos foi significamente melhorado. Martelo Demolidor: Dano ajustado. Carga Brutal: Dano ajustado. Redenção: Dano ajustado, CD reduzido de 70s pra 45s e o buff de ressurreição também foi reduzido de 45s pra 30s. Martelo Divino: Dano ajustado, e CD aumentado de 45s pra 70s. Paladina Provocação: A duração reajustada pra 15s, e irá aumentar pra 20s, com o talento de aumentar duração. O CD através o comando X+X também foi aumentado pra 20s. Além disso, corrigido o problema que o efeito visual terminasse antes do efeito acabar. Aura de Suporte - Red. de Consumo de MP de Habilidade: Agora irá aplicar -15% de vez -10%. [Passivo] Correr durante o Pulo: Corrigido problema que causava que o talento não fosse removido caso você tivesse o talento de Aumento de Atributos. Templária Berserk: A duração foi reajustada pra 10s, e com talento de aumentar duração, irá aumentar pra 15s. Uno O personagem também recebeu diversos ajustes em suas habilidades, técnicas e mecânicas de acordo ao novo padrão de balanceamento. Susanoo: Dano ajustado e agora aplica sangramento Tipo-1. Raigeki: Dano ajustado e agora aplica sangramento Tipo-2. Kyoran: Dano ajustado e agora aplica sangramento Tipo-3. Zankon: Dano ajustado e agora aplica sangramento Tipo-1. Korin: Dano ajustado e agora aplica sangramento Tipo-2. Senko: Dano ajustado e agora aplica sangramento Tipo-3. Lycoris: Dano ajustado. Kurobara: Dano ajustado e agora aplica sangramento Tipo-5. 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Fairfield 330 Author Share Posted October 2, 2022 [ENG] Check below for all the changes made to PvE mode ― both overall and characters in the October patch. Important Notice In this patch, we paid extra attention to the potions and resources produced with Red Essences, as they are now also used in the Tower of Disappearance post-rework (which completes the server’s current endgame set) and also looking to improve the experience in the raid “The Prophecy”. In addition, some characters received special attention in this patch seeking to make them more viable for both raids. General Changes Hybrid Characters: The natural MP recovery of characters (Rin, Asin, Lime, Edel) and also their combos has been decreased moderately compared to the last patch. Blood, Burn: All DoT will now be divided into 5 different types (MP1, MP2, MP3, MP4, MP4 - 70s). If the same type is used, the effect time will refresh, but they will stack if different types are used. Infinity Potions: It is now only possible to equip a maximum of 30 units of each potion type (HP/MP). Ernasis Prayer: CD increased from 5s to 45s. Invincibility Infinity Potion: CD decreased from 180s to 85s. Lisnar Blessing: The item effect has been decreased from +20% to +10% attack buff (only in the Tower of Disappearance and Land of Judgment). Elesis Spearmen Leap Attack (CASH): Fixed an issue that caused the skill to recover MP. Lire The character has received several adjustments to her skills, techniques and mechanics according to the new balance standard. Elven Speed: Invisibility buff increased from 5s to 15s and CD reduced from 45s to 15s. Elven Resilience: CD reduced from 45s to 15s. Rapid Fire: The attack buff has been increased from +5% to +10% and duration and CD were both reduced from 30s to 15s. Archer Iron Storm: Damage adjusted at all levels. Rapid Shot: Damage adjusted at both levels. Flaming Arrow: Damage adjusted at both levels and will now go through monsters. Flaming Arrow: Damage adjusted, now applies Burn Type-1 and attack debuff Type-1 and will also go through monsters at both levels. Freezing Arrow: Damage adjusted and will now go through monsters. Poison Arrow: Damage adjusted and will now go through monsters. Attack Swing (CASH): Damage adjusted. Rain of Arrowss: Damage adjusted. Head Shot: Damage adjusted at both levels. Sharp Shoot: Damage adjusted at both levels. Dark Shot: Damage adjusted. Trap Shot: Damage adjusted and map duration increased to 25s at all levels. Each level has a new utility, level 1: Applies Poison, level 2: Applies Burn Type-2 and attack debuff Type-1 , level 3: Applies Blindness. Arrow Explosion: Damage adjusted. Meteor Strike: Damage adjusted. Stardust Rain: Damage adjusted. Guardian Attack: Damage adjusted at both levels. Shooting Star: Damage adjusted. Sudden Raid: Damage adjusted. Crossbowman Quick Shot: Damage adjusted. Naranta (CASH): Damage adjusted. Beat Rush: Damage adjusted. Dive Bombing: Damage adjusted. Catastrophe: Damage adjusted. Arch Ranger Hyper Shot: Damage adjusted. White Wind: Damage adjusted and has no more delay. Chakra: Damage adjusted. Big Shot: Damage adjusted and CD increased from 45s to 70s. Nova Charged Shot: Damage adjusted. Blood Rain: Damage adjusted and applies Bleed Type-2. Burst Shot: Damage adjusted. Void Shot: Damage adjusted. Ryan Druid Resurrection: Now the skill will also work on himself at both levels, but the duration will be reduced: 10s at level 1, and 20s at level 2. Mari Rune Caster Eraser: Fixed an issue where damage was below normal at both levels. Nuclear Launcher: Fixed an issue where damage was below normal. Dio Drackar Evil Shock: Map duration increased to 25s. Rufus Crescent Sweep: It now applies Bleed Type-2. Bloody Gust: It now applies Bleed Type-3. Expunge: It now applies Bleed Type-3. Asin The character has received several adjustments to his skills, techniques and mechanics according to the new balance standard. Razor Air Kick: Damage adjusted at both versions - classic version and with JF. Hanuman: Damage adjusted at both versions - classic version and with JF. Infinite Hand: Damage adjusted at both versions - classic version and with JF. Fire Drop: Damage adjusted at both versions - classic version and with JF. Chaotic Storm: Damage adjusted. Awakened Shooting Star: Damage adjusted. King Wrath: Damage adjusted. Cloud Walk: Duration and CD through command C → both increased to 15s. Eastern Rain Liquid Jade: Damage adjusted. Circle of the Heavens: Damage adjusted. Increased MP Recovery Rate: It has been increased from 3% to 5% at level 1, and from 9% to 10% at level 2. Lime The character has received several adjustments to her skills, techniques and mechanics according to the new balance standard. Power Strike: Damage adjusted. Justice: Damage adjusted. Oracle: Damage and Holy DoT both adjusted. Blast Hammer: Damage adjusted. Nemesis: Damage adjusted, and reduced the number of instances (3→2) to compensate for the damage adjustment and will not take abnormal damage in large monster hordes. Holy DoT remains the same after adjustment, the main difference is that performance against single mobs has been significantly improved. Demolish Hammer: Damage adjusted. Holy Smash: Damage adjusted. Redemption: Damage adjusted, CD decreased from 70s to 45s as well as resurrection buff decreased from 45s to 30s. Liberation: Damage adjusted, and CD increased from 45s to 70s. Holy Knight Aggressive: The duration has been reset to 15s, and will increase to 20s, with increasing duration talent. The CD through X+X command has also been increased to 20s. In addiction, fixed the issue where the visual effect ended before the effect. Assistant Aura - Reduce Special MP Consumption: It will now apply -15% instead of -10%. [Effect] Dash Jump: Fixed an issue that caused the talent not to be removed if you had the Increased Stats talent. Saint Berserker: The duration has been reset to 10s, and with increasing duration talent, will increase to 15s. Uno The character has received as well several adjustments to his skills, techniques and mechanics according to the new balance standard. Mystic Wind: Damage adjusted and now applies Bleed Type-1. Wind Lightning: Damage adjusted and now applies Bleed Type-2. Violent Squall: Damage adjusted and now applies Bleed Type-3. Soul Rend: Damage adjusted and now applies Bleed Type-1. Flash of Scales: Damage adjusted and now applies Bleed Type-2. Flash of Light: Damage adjusted and now applies Bleed Type-3. Full Bloom: Damage adjusted. Blood Flower: Damage adjusted and now applies Bleed Type-5. Link to comment Share on other sites More sharing options...
keithlam 14 Share Posted November 4, 2022 [中文] 請看下面的PvE模式的所有變化--10月更新中的整體改動和角色改動。 重要通知 在這次更新中,我們對用赤紅精華製作的藥水和資源給予了額外的關注,因為它們現在也被用於重製的毀滅之塔(完成了伺服器目前的最終套裝),同時也希望改善Raid "預言之日 "中的體驗。此外,一些角色在這次更新中得到了特別的關注,盼望使他們在這兩個Raid中更加可行。 愛利西思 AMP角色: MP自然回復(琳、亞辛、凝萌、愛黛兒)比上一版略為下修。 燃燒, 流血效果: 分為5種類型(MP1、MP2、MP3、MP4、MP4 - 70s)。不同類型可以疊加 無限藥水:每種藥水(HP/MP)最多只能裝備30瓶。 (HP/MP). 愛樂納西斯的禱告: 冷卻時間變為45s 無限-無敵藥水: 冷卻時間變為85s 慈悲與精神之女神祝福: 改為攻擊力+10% (僅在毀滅之塔與審判之地). 愛利西思 聖劍士 (MP1)蛟蛇(CASH):修復了技能恢復MP的問題。 利樂 根據新的平衡標準,該角色的技能、技術和機制已經進行了多次調整。 機敏精靈(特殊技能):隱藏增益增加至15s,CD減少至15s 提升精神力(特殊技能): CD減少至15s。 達人技巧(特殊技能): 攻擊增益增加至10%,持續時間及CD減少至15s。 弓箭手 重力爆擊(MP1):調整了所有級別的傷害。 音速射擊(MP1):調整了兩個級別的傷害。 火焰爆破(MP1):傷害調整,現在適用燃燒Type-1 和 攻擊減益Type-1。並且會穿透兩個級別的怪物。 寒冰箭(MP1):傷害調整,現在可以穿透怪物。 惡毒箭(MP1):傷害調整,現在可以穿透怪物。 狂風怒(MP1)(CASH):傷害調整。 落箭術(MP2):傷害調整。 奪命射擊術(MP2):調整了兩個級別的傷害。 旋風泡泡球(MP2):調整了兩個級別的傷害。 闇黑力量(MP2):傷害調整,增加誘餌效果區域。 能量陷阱(MP2): 調整了所有級別的傷害。地圖持續時間增加至25s。每一等級都有一個新的效果: Lv1: 施加 劇毒效果, Lv2: 施加 燃燒Type-2 和 攻擊減益Type-1 , Lv3: 施加 致盲. 無敵旋風箭(MP3): 傷害調整。 雷射流星箭(MP3): 傷害調整。 星塵雨(MP3): 傷害調整。 狂暴逆襲(MP3): 調整了兩個級別的傷害。 魔力導彈(MP3): 傷害調整。 焰芒穿刺(MP3): 傷害調整。 神射手 防禦箭術(MP1):傷害調整。 狡兔踢(MP1)(CASH):傷害調整。 狂暴箭術(MP2):傷害調整。 獵鷹攻擊(MP3):傷害調整。 重力瞄準(MP4):傷害調整。 神箭使 風靈之箭(MP1):傷害調整。 巨弓迴旋(MP2):傷害調整。消除延遲。 幻影流星箭(MP3):傷害調整。 音速穿透(MP4):傷害調整。CD從45s增加至70s。 獵魔者 地動連環箭(MP1):傷害調整。 血雨風暴(MP2):傷害調整。現在適用流血Type-2。 天使獵魔箭(MP3):傷害調整。 闇黑星雲(MP4):傷害調整。 萊恩 狂戰士 復活術(MP3): 現在自身也可以受到技能效果,但持續時間會減少:Lv1為10s,Lv2為20s。 瑪琳 魔導工程師 審判之雷(MP3):修復了兩個級別的傷害都低於正常值的問題。 核子導彈(MP3):修復了傷害低於正常值的問題 狄奧 闇龍使 魔力炸彈:於地圖存在時間增加至25s。 路帕斯 新月掃描(MP2): 現在適用 流血Type-2. 血腥陣風(MP3): 現在適用 流血Type-3. 破碎靈魂(MP3): 現在適用 流血Type-3. 亞辛 根據新的平衡標準,該角色的技能、技術和機制已經進行了多次調整。 飛鳶決(MP1): 在兩個版本中都調整了傷害 - 經典版本和 JF 版本。 螺旋風(MP2): 在兩個版本中都調整了傷害 - 經典版本和 JF 版本。 疾風連擊(MP1): 在兩個版本中都調整了傷害 - 經典版本和 JF 版本。 滅殺掌(MP2): 在兩個版本中都調整了傷害 - 經典版本和 JF 版本。 混沌的風暴(MP1): 傷害調整。 流星連擊(MP2): 傷害調整。 逆麟:(MP3) 傷害調整。 雨護: 持續時間和通過 C 命令的 CD → 都增加至15s。 冬雨囚獄(MP4): 傷害調整。 猛擊風暴(MP4): 傷害調整。 MP恢復速度增加: Lv1時從 3% 增加到 5%,Lv2時從 9% 增加到 10%。 凝萌 根據新的平衡標準,該角色的技能、技巧和機制已經得到了一些調整。 強力打擊(MP1):傷害調整。 狂槌連打(MP1):傷害調整。 能量之槌(MP1):傷害和神聖DoT都調整了。 衝擊槌(MP2):傷害調整。 天懲之雷(MP2):傷害調整,減少雷電數量(3→2)以補償傷害調整,不會在大型怪物群中受到異常傷害。調整後的神聖DoT保持不變,主要別在於對單體怪物的打擊有了顯著提升。 核爆戰槌(MP3):傷害調整。 雷神之槌(MP3):傷害調整。 救贖(MP4):傷害調整,CD降低至45s,復活buff降低至30s。 天罰(MP4):傷害調整,CD提升至70s。 十字聖軍 挑釁:效果持續15s,持續時間增加至20s(增加持續時間技能)。X+X指令之CD也增加至20s 。 此外修復了視覺效果在效果前結束的問題。 輔助光環-減少MP消耗:更改為減少15%。 跳躍衝刺(被動技能):修復了如果你有開啟技能,該技能之後無法被移除的問題。 十字聖者 狂戰士:效果持續10s,持續時間增加至15s(增加持續時間技能)。 無諾 根據新的平衡標準,該角色的技能、技巧和機制已經得到了一些調整。 須佐之男(MP1):傷害調整,現在適用流血Type-1。 激雷(MP2):傷害調整,現在適用流血Type-2。 狂亂(MP3):傷害調整,現在適用流血Type-3。 斬魂(MP1)(CASH):傷害調整,現在適用流血Type-1。 光鱗(MP2)(CASH):傷害調整,現在適用流血Type-2。 閃光(MP3)(CASH):傷害調整,現在適用流血Type-3。 萬花(MP4):傷害調整。 血花(MP4):傷害調整,現在適用於流血Type-5。 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
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